Milyen ételek jók a látásra, Milyen ételek jó hatással vannak a látásra Látásjavító ételek | BENU Gyógyszertárak


A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is. Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet! A szemünk nagy kincs, olyan szervünk, ami különösen nagy terhelésnek van kitéve, hiszen az alváson kívül szinte folyamatosan használjuk.

Milyen étel jó a látáshoz

Olvasunk, tévét nézünk a segítségével, munka közben a laptop képernyőjét bámuljuk, amit gyakran otthon is megteszünk — és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy milyen ételek jók a látásra sokszor nézzük hosszasan az okostelefonjaink és tabletjeink kijelzőjét.

A napjainkban megnövekedett terhelés mellé nagyobb támogatást is kell a szemünknek biztosítani ahhoz, hogy látásunk minőségét és erősségét minél tovább megőrizhessük, és szemünk egészséges maradhasson.

  • Távollátás vagy rövidlátás rosszul a távolban
  • Szemünk fénye mindennél több ér, ám ha az idő múlásával egyre nehezebb olvasod el a feliratokat, vagy nehezebben tájékozódsz sötétben, mint pár évvel ezelőtt, akkor érdemes ráállnod a szemet óvó étkezésre!

Tudatos táplálkozással nem csak segíthetünk megőrizni szemünk egészségét, de egyes betegségek és elváltozások kezdeti formáit is tudjuk vele korrigálni. Bizonyítottan jó hatással vannak szemünkre egyes vitaminok.

Szem- és látásvédő vitaminok

Így az A-vitamin a szem ideghártyájának működéséhez elengedhetetlen, a C-vitamin csökkenti a homályos látást és javítja a sejteket, az E-vitamin pedig segít a szembetegségek megelőzésében. A vitaminok mellett a lutein és a zeaxantin színanyagok a fény károsító hatásától óvják meg a szemünket, míg a bioflavonoidok azért hasznosak, mert segítik a C-vitamin elnyelését.

  1. Szem- és látásvédő vitaminok, Milyen ételek jó hatással vannak a látásra
  2. Mit együnk, hogy jó legyen a szemünk?
  3. Ha a látásunkat szeretnénk védeni vagy javítani, tudnunk kell, mely vitaminok jók a szemnek.

Ásványi anyagokkal pedig szintén a vitaminok hasznosulását segíthetjük. Eszerint a szelén az E-vitamin, míg a cink az A-vitamin beépülését könnyíti meg.

Milyen ételek jó hatással vannak a látásra, Рубрика: Milyen látomás, ha 4 sort látok

Szintén fontosak még a látásunk szempontjából az omega zsírsavak megfelelő aránya. Ezek közül az omega-3 hiánya látásromlást, vagy a retina károsulását is okozhatja. De mit fogyasszunk, hogy a felsorolt összetevőkből elég kerüljön a szervezetünkbe?

milyen ételek jók a látásra

Tengeri halak — A tengeri halak teli vannak omega-3 zsírsavakkal, melyek nem csak a szív- és érrendszeri megbetegedésektől óvnak meg minket, de látásunk megőrzéséért is felelősek.

Fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk belőlük, vezessük be a lazacot, a lepényhalat, tőkehalat és társaikat a mindennapokba.

milyen ételek jók a látásra

Mellettük az egyéb tengeri herkentyűk is hasznosak szeléntartalmuk miatt. BENU Online Gyógyszertár ajánlata: Sárgadinnye — Az A-vitamin és előanyaga, a béta-karotin leginkább az élénksárga zöldségekben és gyümölcsökben fordul elő jelentős mennyiségben.

milyen ételek jók a látásra

A sárgarépa mindenkinek eszébe jut, ha a szemünk egészségéről van szó, de ugyanilyen jó hatással van rá a sárgadinnye dioptriák és a látás százaléka. Szezonban együnk belőle annyit, amennyit lehet! Zöldpaprika — A zöldpaprika teli van értékes C-vitaminnal, aminek milyen ételek jók a látásra sok szembetegséget elkerülhetünk.

Ez a vitamin nagyszerű segítség az érfalak védelméhez és antioxidáns hatású.

Tackling diabetes with a bold new dietary approach: Neal Barnard at TEDxFremont

A paprika mellett például rengeteg van belőle a gránátalmában vagy a citrusfélékben is. Spenót — A mélyzöld színű leveles zöldségek általában nagy mennyiségű luteint és zeaxantint tartalmaznak, így a spenót is nagyszerű alapanyag lehet a szemünk egészségének szempontjából.

milyen ételek jók a látásra

Főzéssel ezek a színanyagok még jobban hasznosulnak, így ne csak salátaként, de például főzelékként is fogyasszuk!